ÇOCUKLARDA UMUTLU DUYGU, DÜŞÜNCE VE DAVRANIŞLAR NASIL OLUŞUR?
Gürün İlçe Milli Eğitim müdürü Muharrem DEMİR çocuklarda umutlu duygu, düşünce ve davranışlar nasıl oluşur hakkında yaptığı çalışmaları öğrencilere rehber oluyor.
İyi bir eğitim umutla başlar, umutla devam eder. Eğitim bireylerin hayatlarında önemli bir dönüm noktasıdır ve bu yolculuğun başlangıcını da umut oluşturur.
Eğitim, sadece bilgi ve beceri kazanımı değil, aynı zamanda bireyin potansiyelini keşfetmesi, içsel güçlerini geliştirmesi ve geleceğe dair umutlarını şekillendirmesi anlamına gelir.
Eğitimin başlangıcı, bireyin merakını, öğrenme isteğini ve hayal gücünü harekete geçirme potansiyelini barındırır. Umut, bu başlangıç noktasında bireylere, kendi yeteneklerini keşfetme ve geliştirme fırsatı sunar. Eğitim, sadece ders kitaplarından alınan bilgilerle sınırlı değil, aynı zamanda öğrencinin kendi iç dünyasını keşfetmesine, duygusal zekasını geliştirmesine ve sosyal becerilerini artırmasına da olanak tanır.
İyi bir eğitim, öğrencilere sadece belirli bir meslek alanında bilgi kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda onlara hayatta karşılaşacakları zorluklarla başa çıkma gücü verir. Bu, özgüvenin artması, sorunları çözme yeteneğinin gelişmesi ve yaşam becerilerinin kazanılması anlamına gelir. Umutsuzluğun yerine umutla dolu bireyler, kendi potansiyellerine güvenerek yaşamın getirdiği zorlukları aşma cesaretini bulabilirler.
Eğitim, aynı zamanda bireyler arasında toplumsal bağları güçlendirir. Eğitim sistemi, farklı kültürlerden gelen bireyleri bir araya getirerek anlayış, saygı ve işbirliğini teşvik eder. Bu da toplumların daha uyumlu ve dayanışma içinde olmalarına olanak tanır. İyi bir eğitim, sadece bireyin kendi başarısı için değil, aynı zamanda toplumun genel refahı ve gelişimi için de önemlidir.
Bu noktada annelerin, babaların ve öğretmenlerin umutlu duygu, düşünce ve davranışları önem arz etmektedir. Çünkü bu konularda yapılan bilimsel araştırma sonuçlarına göre umut düzeyi yüksek olan öğrencilerin hedeflerine ulaşmakta daha başarılı olduğu, özsaygılarının daha gelişmiş olduğu, psikolojik sağlamlıklarının daha iyi olduğu görülmektedir. Ayrıca bu öğrencilerin sosyal, kültürel, sportif ve akademik başarı düzeylerinin de daha yüksek olduğu görülmüştür.
Umutlu olmayı öğrenmek büyük ölçüde çocukluk çağlarından bugüne yetişmiş olduğumuz ortam, ebeveyn modellerimiz ve onların yaklaşım ve bakış açılarıyla yakından ilgilidir.
“Umut kuramında çocukluk dönemi umudun temellerinin oluşması için kritik bir dönem olarak görülmektedir. Kuramda umudun kalıtsal bir boyutunun olmadığı, tamamıyla öğrenilmiş bilişsel bir amaca yönelik düşünce olduğu ve umutla ilgili düşüncelerin iki yaşından itibaren oluşmaya başladığı öne sürülmektedir.
Benzer Haberler
Gürün’de Kurum Amirleri ile Genel Değerlendirme Toplantısı Yapıldı
23 Nisan’da Belediye Makam Koltuğu Asya Nur Özdemir’in Oldu
Kur’an Kursu Öğrencileri 23 Nisanı Kutladı
Gürün’de Birkar Perde - Hali Hizmete Açıldı
Gürün’de Biçerlik Nohut Dağıtımı Yapıldı
23 Nisan Çocuk Şenliği Madalyaları Sahiplerini Buldu
Park Halindeki Tır Alev Alarak Yandı
Kirazlık Yaş Kur’an Kursu’nda 4-6 Yaş Kur’an’a Geçiş Sevinci!